KVALITEEDI TAGAMISE KORD
1.Üldsätted
1.1 Vita Koolituskeskuse kvaliteedi tagamise alused on koostatud ja lähtuvad Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt välja antud täiendkoolituse kvaliteeditagamise juhendmaterjalist täiskasvanute täienduskoolitusasutustele, täiskasvanute koolituse seadusest, täiskasvanute koolitaja eetikakoodeksist, põhikirjast, õppekorralduse alustest ja sisekorra eeskirjast.
1.2 Vita Koolituskeskus pakub täiskasvanutele suunatud baas-, täiendõpet.
1.3 Koolituste läbiviimisel juhinduvad meie koolitajad Vita Koolituskeskuse töö üldistest põhimõtetest, milleks on:
- väärtuse loomine õppijale ja tööandjale;
- eesmärgipõhine ja inspireeriv õpe;
- innovatsioone ja loovust toetavad õppekavad ja -meetodid
- oskustööliste professionaalsuse tõstmine läbi elukestva õppe, tõstes seeläbi üldist tööstusmaastiku taset
- indiviidikeskne lähenemine ja talendi arendamine
- oskused ja teadmised kinnistuvad läbi praktika
1.4 Vita Koolituskeskuse koolituste puhul lähtume meie väärtustest: avatus, koostöövalmidus, eesmärgile orienteeritus, praktilisus ja kõrgetasemeline kvaliteet.
2.Vita Koolituskeskus koolituste sihtrühmad:
- täiskasvanud individuaalõppijad, kes on huvitatud täiendkoolitusest
- ettevõtetes töötavad või tööle suunduvad inimesed, kes vajavad baas- või täiendkoolitust
2.1 Koolitusgrupi suurus sõltub koolituse sisust ja meetoditest. Kuna eesmärgiks on tagada võimalikult individuaalne lähenemine kogu õppeprotsessi jooksul, et anda õppijale enesekindlus koheselt teadmiste rakendamiseks, siis hoiame gruppides osalejate arvu väikesena.
2.2 Enne koolituse algust hindame osaleja ja õpperühma liikmete eelnevat kogemust ja kokkupuudet antud valdkonnaga ning sellest lähtuvalt analüüsime õpivajadusi, juhindudes koolituse sisust ja eesmärkidest. Võimaldame ka õppijatele individuaalset õpet, lähtudes konkreetse õppija õpieesmärkidest.
3.Õppekeskkonna kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
3.1 Vita Koolituskeskus viib läbi koolitusi Tallinnas asuva koolituskeskuse õpperuumis või koolituse tellija ruumides, mis vastavad tervisekaitse ja ohutuse nõuetele.
3.2 Oleme kujundanud õppimiseks keskkonna, mis toetab nii teoreetiliste kui praktiliste teadmiste omandamist.
3.3 Koolituste õpperuumide ettevalmistamisel lähtume sellest, et õppeprotsess oleks meeldiv: ruumid on avarad, hubased ja kaasaegsed; tagatud on hea ventilatsioon ja paras toatemperatuur; ühtlaselt jaotuva valgustusega õppeklassid, mis varustatud mugava mööbli, kaasaegsete esitlusvahendite ja vajalike õppevahenditega (konspektid, kirjutusvahendid, tööriistad ja seadmed).
3.4 Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust.
3.5 Kõigi kursuste informatsioon on üles pandud koolituskeskuse kodulehel vähemalt üks kuu enne kursuse toimumise algus Koolitustele on võimalik registreeruda e-posti, telefoni Instagrammi või Facebooki lehe teel. Registreerumisel saavad õppijad määrata endale sobivad kursuse toimumise ajad ja kirjeldada oma eelnevat õpikogemust. Saadud teavet võetakse arvesse õppegruppide komplekteerimisel. Õppija või tema rahastaja tutvuvad enne kursusele registreerumist valitud kursuse õppekavaga ja Vita Koolituskeskuse õppekorraldusega.
3.6 Kõigi registreerunutega võetakse individuaalselt ühendust koolituse korraldaja poolt. Vajadusel selgitatakse välja õpieesmärgid ja koolitusvajadus. Koolitusgrupid püütakse komplekteerida võimalikult sarnaste õpivajaduste alusel.
3.7 Kõik koolitusele registreerunud saavad vähemalt 1 päev enne kursuse algust teabe koolituse täpse asukoha ning korraldusliku poole kohta, s.o. ajakava, kursuse õppekava, koolitusruumide ja õppematerjalide kohta.
3.8 Igale koolitatavale koolituse vältel tagatakse abi ja toetust eduka koolituse läbimiseks. Küsimustele vastatakse e -kirja, telefoni või auditoorsete konsultatsioonide kaudu.
3.9 Vita Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipause koos suupistetega ja lõunasöök on koolitatava enda kulul. Õppijatele ja koolitajatele on tagatud joogivesi, kohv, tee, suhkur ja kohvikoor, snäkk
4. Õppevahendite kasutamise kord
4.1 Vita koolituskeskus OÜ tagab õppetööks õppeklassi, tahvlit, DATA projektorit, arvutit, loengu ning teemakohased videomaterjale, elustamise ja haava mulaaže, esmaabi osutamiseks vajalikke tarvikuid ja sidumismaterjale, mis on ettenähtud miinimumnõuetega esmaabivahenditele väikeettevõttes või ettevõtte eraldiasetsevates struktuuriüksustes.
5. Õppekavade kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
5.1 Õppekavade koostamisel lähtutakse täiskasvanute koolituse seadusest, täienduskoolituse õppekava koostamise juhendmaterjalist ja täienduskoolituse standardist. Õppekavad on avalikustatud asutuse kodulehel.
5.2 Vita Koolituskeskuse õppekavas sätestatakse vähemalt järgmised andmed:
- õppekava nimetus;
- õppekavarühm;
- õpiväljundid;
- õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel;
- õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja praktilise töö osakaal;
- õppe sisu;
- õppekeskkonna kirjeldus;
- õppematerjalide loend, juhul kui õppekava läbimiseks on ette nähtud õppematerjalid;
- lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid;
5.3 Õppekava koostamisel lähtutakse sihtgruppide vajadustest ning iga koolitus peab olema praktilise suunitlusega ja aitama sihtgrupil saavutada paremaid ning mõõdetavaid tulemusi.
5.4 Iga koolituse juures on viide kehtivale õppekavale.
6. Koolitajate kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
6.1 Koolituskeskuses töötavad erialase kõrgharidusega ja töökogemusega koolitajad õpetatavas valdkonnas. Koolitajate nimed on välja toodud eraldi koos kvalifikatsiooni tõendavate andmetega.
6.2 Koolitajad omavad erialast haridus või arvestatavat praktilist kogemust õpetatavas valdkonnas. Koolitajad pidevalt praktiseerivad õpetavas valdkonnas ja omavad erialast praktilist (tõestatavat) kogemust.
6.3 Koolitajad peavad jagama andragoogika põhimõtteid, milleks on võrdsus, partnerlus, praktilisus, tolerantsus, iseseisvus, aktiivne osalus, ja vastama täiskasvanute koolitaja kutsestandardi nõudmistele.
6.4 Koolitaja esitab Vita Koolituskeskuse juhile peale koolituse lõppu tagasiside, kokkuvõtte koolitustulemuste ja parandus ettepanekute kohta.
6.5 Õppekvaliteedi tagamiseks korraldatakse õpetajatele regulaarseid täienduskoolitusi. Õpetajad külastavad kolleegide tunde ning arutavad üksteisega oma kogemusi, probleeme ja saavutusi. Õpetajad osalevad õppematerjalide autorite metoodikaseminaridel. Seminaride raames toimuvad ka õpetajate õpitoad, kus jagatakse kogemusi ning arutletakse probleemsetel teemadel. Kõik uued õpetajad saavad enne tööle asumist ettevalmistuse metoodikult, koolituse korraldajalt ning juhtkonnalt. Õpetajatele tutvustatakse õppekorraldust, õppevahendite ja õppetehnika kasutamist ning kvaliteedi tagamise eesmärke.
6.6 Vähemalt üks kord aastas külastab juhtkond õpetaja tundi ning koos õpetajaga hinnatakse ja analüüsitakse tunni kvaliteeti. Juuni lõpus korraldatakse õppeaasta tulemuste arutelu. Õpetajate töö kvaliteeti hinnatakse ka õppijate suulise ja kirjaliku tagasiside, õppijatele korraldatava eksamisimulatsiooni ning tasemeeksami tulemuste põhjal.
7. Õppemeetodid ja hindamise kord
7.1 Õppemeetodid on loeng, demonstratsioon, probleemõpe, harjutamine. Hindamine on mitteeristav (arvestatud/mittearvestatud).
7.2 Teoreetiliste teadmiste hindamine toimub kirjalikult valikvastusega testi abil. Vastuste variantidest on üks õige. Iga vastus annab 1p. Test on positiivselt sooritatud, kui kõikidest küsimustest õigesti vastatud on 90%. Praktiliste oskuste hindamine toimub jooksvalt praktika tundides. Praktilisi oskusi hinnatakse vastavalt hindamiskriteeriumitele. Praktilise oskused on positiivselt sooritatud, kui kõikidest ülesannetes on õigesti tehtud 90%. Koondarvestus moodustub teoreetiliste ja praktiliste oskuste hindamise alusel.
7.3 Järele vastamist saab teha jooksvalt koolituspäeval.
8. Täienduskoolituse kohta tagasiside kogumise kord
8.1 Iga kursuse lõpul täidavad osalejad tagasisidelehe kirjalikult paberkandjal, elektrooniliselt veebis või suuliselt (fikseeritakse koolituse korraldaja poolt kirjalikult). tagasiside sisaldab küsimusi koolituse sisu, koolitaja, õppekeskkonna, õppetempo ja korralduse kohta. Tagasisidet jagatakse koolitajaga, seda analüüsitakse ning tulemuste põhjal viiakse vajadusel edaspidi sisse muudatused
8.2 Tagasisidelehtede koondid saadetakse järelduste tegemiseks koolitajatele. Koos koolitajatega analüüsitakse saadud tagasisidet ning vajadusel muudetakse kursuse sisu või korraldust.
9. Koolituse läbimisel väljastatavad dokumendid
9.1 Kursuse lõpetamisel väljastatakse koolitavatele tunnistus järgmistel tingimustel: vähemalt 75% õppekavas ettenähtud kogu kursuse auditoorse töö tundides osalemine
9.2 Teoreetiliste ja praktiliste teadmiste ja oskuste kontroll on sooritaud vähemalt 90% õppekavas ettenähtud kogu kursuse mahust.
10. Vaidluste lahendamise kord
10.1 Kõik erimeelsused püütakse lahendada osapoolte rahumeelsete läbirääkimiste teel.
10.2 Kõigil Vita Koolituskeskus OÜ õppijatel, seaduslikel esindajatel, koostööpartneritel ja külastajatel on õigus esitada ettepanekuid ja osutada parendamist vajavatele tegevustele.
10.3 Kõik pöördumised parendamistegevuse tarbeks peavad olema esitatud kirjalikus vormis, need registreeritakse ning dokumenteeritakse vastavas kaustas.
10.4 Teistes vormides pöördumisi võetakse arvesse, kuid neid ei registreerita ja neile ei vastata kirjalikus vormis.
10.5 Kõigile kirjalikus vormis esitatud parendamistegevuse ettepanekutele ja tähelepanekutele vastatakse mõistliku aja jooksul, kuid mitte hiljem kui 10 tööpäeva möödudes alates pöördumise registreerimisest. Vastus edastatakse pöördeajale sobilikus vormis.
10.6 Pöördumise lahendamise protsessi kaasatakse asjasse puutuvad isikud ning juhatuse liige.
10.7 Juhatuse liige teeb vastavalt vajadusele koosoleku, kus arutatakse läbi esitatud parendusettepanekud ning vajadusel nende lahendamise tegevused.
10.8 Kinnitatud parendusettepanekud võetakse arvesse ettevõtte töö korraldamisel ning edasiste tegevuste planeerimisel.
10.9 Erimeelsused, mida ei õnnestu lahendada rahumeelse läbirääkimise teel, lahendatakse seaduses ettenähtud korras Tartu Maakohtus.